tisdag 24 januari 2012

ledig

Idag e ja ledig från stalle. Pappa e sjukledig så vi har rätt till avbytar varje dag tills hans pensionsbeslut far genom på alla ställe... Å då får ja ju jobbva max 12 daga å så måst ja ha två dagar ledigt, så idag å imoron e mina lediga dagar! känns riktit skönt fakstiskt att int måst stress genast från moron.

På tal om pappas pension så har jag gått å blivit egen företagare (ja vet! pasllit då man har snart tre barn!) men för att vi ska kuna fortsätt verksamheten på gården så måst nån ta över å den nån e jag :) ja tror nog de ska gå bra, men ja behöver ju int gå runt å funder va ja ska göra de kommande åren. men de ska nog säkert gå fint.

Annars har de int hänt så myki. Min förkylning börjar gå om, men barnen e ännu lite snoriga. Andreas jobbar på som en tok så honom ser vi int mycke av. Hoppas att de sko bli lite lugnare snart så att vi får återgå till normala dagar där barnen åtm hinner se sin pappa.


Min lilla inneboende växer å verkar må bra, åtm så härjar den på så de räcker! börjar känna mej gravid på riktit. suckar och stönar å har mej. nå "några" veckor kvar så har de vari värt de hela... ska bli intressant att se va de e för lite filur som kommer ut sedan :) idag inleds vecka 23.

nåja de blev nu en liten allmän uppdatering  :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar