torsdag 26 januari 2012

Tur att int vete e till förhinders!

man sko gå miste om myki roligt å spännande om man allti sko göra bara vettiga saker.

Igår bestämd jag å Mia oss för att ta en lite lugn terrängtur med mina underbara hästar. eftersom de va ganska kallt så sko vi int fara så långt å int rida så hårt heller. Nå vi stack i väg för all i lungt tempo utforska nya stigar som kommi till nu när di huggi en hel del skog å kört ut allt.... nå hur som harver. efter ha skritta mitt ut i skogen en ganska bra stund så kom ja till att vi kommer int att komma ut näraheller där ja hade trott å de gjord vi int heller! insåg längsme vägan att vi kommer att komma till Hällskärsvägen.
Nå he va nu int hela världen ja visst ju var vi e... MEN de börja ju bli mörks småning om å vi had eju int utrusta oss med reflexer... eftersom vi bara sko vara bort typ max45 min, i dehär skede hade vi ridit över en timme, å hade nu 7km hem. Nå de va bara att fattagalopp å lägga fart på för att hinna hem :) galopptakten passar mej å min inneboende bättre så de blev en del galopp, å roligt va de! nå vi kom hem innan de blev mörk. Lordi å jag var nog ungefär lika trötta :)
så vad som skulle bli en ~~45min ridtur blev en nästan 2 timmars tur! kan meddela att de känns i benen idag, ja har ju int precis hunni rid så myki senaste tiden... men de ska de bli ändring på nu! fick sån energi kick av att rida!

nåja nu ska ja laga mat så ja kommer mej tillbaka ti stalle å hålla lektion :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar